Kitap Tanıtımı : Ahmet Yesevi Yolu Ve Hikmetler

Namık Kemal ZEYBEK


Daha önce "Ahmet Yesevi Yolu" adıyla yayımlanan kitaba, Ahmet Yesevi'nin "Hikmetler"i, günümüz Türkiye Türkçesine çevrilerek ilave edilmiştir. Yazar, kitabın yazılış amacını açıklarken; "Büyük Şair Yahya Kemal Beyatlı, 'Şu Ahmet Yesevi kim? Bir araştırın, göreceksiniz... Bizim milliyetimizi asıl onda bulacaksınız' demektedir.
 "Milliyetimizi asıl onda bulacağımız" insan nasıl bir insandır? Ne yapmıştır ki; ne söylemiştir ve sözleri nasıl bir etki oluşturmuştur? Milliyetimizle Ahmet Yesevi'nin bu yakın ilişkisinin açıklaması nedir?
Bu soruların cevabını bulma çabası, elinizdeki kitabın ortaya çıkmasına yol açmıştır. Ahmet Yesevi hakkında daha araştırılacak çok konu ve yazılacak çok şey olduğuna inanıyorum. 
Ahmet Yesevi'nin baş eseri "Divan-ı Hikmet" defalarca yayımlanmıştır. Şimdi yeni bir zaman gelmiştir. Yeni zamana göre Ahmet Yesevi'nin söyleyeceği sözler nelerdir: Bu sorunun da tam zamanıdır.
Milliyetimizi asıl onda bulacağımız "ulu kişi"nin, milliyetimizin içinde bulunduğu sorulara cevapları ne olacaktır.
Bu kitabı yazmadım, sadece derledim. Bahçe çok büyüktü... Güller... Çiçekler.. Benim ellerim küçüktü. Takatım yetersiz.. Ne kadar derleyebildiysem onu size sunuyorum. Bunlar solmayan güllerdir. Bu kitabı seven olursa, bir kere değil, sık sık okumasını dilerim. Ben öyle yapmak istiyorum. Belki bir gün, derlediklerim beni etkiler de, adıma uygun olurum. Tanrı'dan ümit kesilir mi" demektedir.
Akıcı bir üslûp içerisinde kaleme alınan kitap, 2 bölümden oluşmuştur. Birinci bölümde makaleler yer almış. "Allah'a Giden Yol" yazısıyla başlayarak, "Allah'a Aşk ile Ulaş", "İhlas, İçtenlik, Riyasızlık", "Hangi Hoşgörü?", "Yesevi Yolunda Kadın Nerede?", "Emek Sömürüsü Yok", "Yolun Temeli Bilimdir"... gibi başlıklar halinde devam etmiş.
İkinci bölümde ise "Hikmetler'den Seçmeler" bölümü yeralmış. Ahmet Yesevi'ye ait 130 "Hikmet", yazar tarafından günümüz Türkiye Türkçesine aktarılmıştır. (Bilig Yayınları - Tel: 0312 309 58 37) http://www.aygazete.com